Informacje
Polecamy również
Dresowe i jeansowe spodnie SSG w wielu rozmiarach.
- http://www.jamax.net.pl/
- inteligentny-budynek.pl
O jak Okazja

Promocja to jeden z najstarszych i najbardziej skutecznych chwytów marketingowych, który zachęca klientów do zakupu danego towaru. Spora grupa konsumentów kupuje głównie produkty, na których widnieje etykieta z informacją o promocji. Sprzedawcy muszą jednak coraz bardziej się pilnować.

Zarówno „łowcy okazji” jak i przeciętni konsumenci w coraz większej mierze zwracają uwagę na to co kupują i sprawdzają czy produkty, które są w promocji nie są takowe tylko z nazwy.

Sprzedawcy mają różne sposoby na to aby sprzedać dany produkt a tricki z promocją są najczęściej stosowane. Sklepy, jeżeli dany produkt nie schodzi, przestawiają go w inną część zakładu i opatrują napisem promocja nie zmieniając w ogóle ceny (sam napis działa bowiem na niektórych klientów jak magnes).

Inną metodą jest tzw. „przecena w górę” – podwyższa się cenę danego produktu na kilka dni przed planowaną kampanią żeby po pewnym czasie wrócić do ceny standardowej, a produkt sprzedawać jako przeceniony. Jeszcze inną metodą jest błędne podawanie wartości udzielanych rabatów. Podaję się wtedy informację, że dany produkt jest przeceniony np. o 30% - w rzeczywistości jednak obniża się cenę o 15% lub 20% - przecież nie każdy klient to matematyk i nie będzie obliczał procentów idąc na zakupy. Tego typu zagrania nie tyle są oszukiwaniem konsumenta co wykorzystywaniem luk w prawie konsumenckim przez sklepy. Ludzie coraz częściej zdają sobie jednak sprawę z zagrywek sprzedawców i nie dają się nabierać na rzekome okazje.

Najgorsze co może zrobić sprzedawca to wprost oszukać klienta. Może tym bowiem całkowicie zrazić go do swojego sklepu lub do sprzedawanego produktu. W marketingu powinno się podkreślać zalety swoich towarów i usług, a wady przemilczać – nie należy natomiast kłamać! Sprawdza się tutaj bowiem stare przysłowie, że „kłamstwo ma krótkie nogi”.

Klient robiąc często zakupy w danym sklepie zna średnią wartość cen za dany produkt, porównuje sobie zresztą ceny w różnych salonach i nie leci jak szalony do każdego, w którym na witrynie widnieje napis „promocja” (praktycznie na każdej witrynie jest takowy).

Zatem to sprzedawca, który lepiej wyeksponuje zalety swojego produktu ma większą szansę na to, że go sprzeda niż ten, który podwyższa jego cenę aby go następnie sprzedać po standardowej, w ramach promocji.

 
Copyright © 2012 by stacja-tworcza.pl