Informacje
Polecamy również
link
- Naklejka na elektroniczną legitymacje studencką els Olsztyn
- chwilówki przez internet chwilówki przez internet
- owijarka do palet
K jak Klient

Ilość zadowolonych klientów to miara sukcesu każdej firmy. Klient zadowolony to bowiem klient taki, który na pewno po produkty firmy sięgnie znowu lub skorzysta ponownie z jej usług, albo będzie się pozytywnie o niej wypowiadał (nastąpi bardzo efektywny marketing szeptany).

Jak pozyskać i utrzymać przy sobie stałych klientów? Oraz czy powiedzenie „klient nasz pan” jest dalej aktualne?

Sztaby marketingowców głowią się nad kampaniami reklamowymi mającymi przyciągnąć do danej firmy jak największe rzesze klientów. Poświęca się takim spotkaniom zazwyczaj sporo czasu i pieniędzy, a efekty mogą być różne – nigdy bowiem nie można mieć gwarancji, że dana kampania przyniesie oczekiwany efekt.

Dlatego bardzo ważne jest nie tylko pozyskanie nowego klienta, ale również odpowiednia opieka nad tym, którego się już pozyskało. Zadowolony klient to bowiem bardzo często najlepsza reklama. Stąd każde większe przedsiębiorstwo powinno posiadać odpowiedni dział do „opieki” nad klientami.

Obecnie sprawdzenie czy klient lubi dane przedsiębiorstwo wcale nie jest takie trudne. Dzięki rozwojowi internetu stwierdzenie ile potencjalnych klientów uważa, że usługi danego przedsiębiorstwa są godne polecenia, nie stanowi już żadnego problemu. Nie można w tym przypadku nie wspomnieć o portalach społecznościowych gdzie liczba „Likersów” czyli osób lubiących daną stronę internetową lub fanpage jest wyznacznikiem popularności danej firmy (choć przy pozyskiwaniu „Likersów” doszło już do pewnych wynaturzeń, ale biznes ma to do siebie, że nie jest najczystszą grą).

Każda firma powinna tworzyć bazy takich lubiących bo tak naprawdę to są pewni klienci. Oraz jak już zostało wspomniane najlepsi reklamodawcy. Stąd można zauważyć taką aktywność firm np. na Facebooku, gdzie fani są mobilizowani do tego żeby przesyłać np. informacje o nowych produktach danej firmy.

Ktoś mógłby powiedzieć, że takie generowanie swoich „Likersów” to tak naprawdę forma przekupstwa – najczęściej bowiem firmy urządzają konkursy, w których warunkiem uczestnictwa jest polubienie fanpage’a i przesłanie wśród znajomych informacji o nim. Na taki argument znów można odpowiedzieć, że biznes ma to do siebie, iż nie jest najczystszą grą.

 
Copyright © 2012 by stacja-tworcza.pl