Informacje
Polecamy również
kantordukat.pl - kantor Wroclaw
- https://slupkisklep.pl
- wcg.wa.edu.au/courses/english/
H jak Historia

Budowanie odpowiedniej historii własnej firmy sprawia, że przedsiębiorstwo jako brand jest lepiej zapamiętywane wśród odbiorców.

Nieprzypadkowo korporacje budują swój prestiż na historii swoich założycieli. Czym byłoby Apple bez Steva Jobbsa? Czym byłby Microsoft bez Billa Gatesa? Czym byłby Wedel bez Karola Wedla? W końcu czym byłby Facebook bez Marka Zuckenberga?

Odpowiedź jest prosta – firmy upadłyby po kilku latach funkcjonowania lub istniałyby jako marginalne przedsiębiorstwa. Czy to jednak jest tylko i wyłącznie kwestia geniuszu jednej osoby? Niekoniecznie. Tutaj chodzi bardziej o historię każdej z tych osób i kreowaną przez speców od marketingu legendę.

Każdy nowy pracownik Apple rozpoczynający działalność w korporacji musi usłyszeć historię jej założyciela. Amerykański sen – czyli od pucybuta do milionera jest chyba jedną z najczęściej powtarzanych i tworzonych historii. Jednocześnie jest jedną z najskuteczniejszych form marketingu narracyjnego. Sprawia ona, że nie tylko słuchacz utożsamia się z założycielem korporacji, ale również zaczyna popierać jego poglądy, zgadzać się z jego opiniami i w końcu promować poprzez zakup jego produktów. Dobrze opowiedziana historia to nie tylko reklama właściciela przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim reklama całej firmy.

Dlatego każdy właściciel nowo powstającego przedsiębiorstwa powinien sobie odpowiedzieć nie na pytanie ile pieniędzy chce zarobić w danym czasie – to jest oczywiste, ale nie o to tu przecież chodzi. Powinien zadać sobie raczej pytanie po co ja to robię? Co chcę dzięki swojej działalności dać ludziom? I co w moim życiu sprawiło, że jestem zmobilizowany do tego by robić to co właśnie robię?

Po odpowiedzeniu sobie na te pytania należy wokół odpowiedzi stworzyć odpowiednią historię powstania firmy, dzięki temu ludzie zrozumieją, że powstała ona tak naprawdę dla nich, a nie po to żeby napchać kieszenie prezesa. Będą wtedy bardziej skłonni na zakup prezentowanych produktów czy usług. Dobrze opowiedziana historia jest tak naprawdę dużo więcej warta niż wszystkie pieniądze wyłożone w najróżniejsze kampanie reklamowe.

 
Copyright © 2012 by stacja-tworcza.pl