Informacje
Polecamy również
http://ginekologia.wieszjak.polki.pl/tampon-czy-podpaska,abc-ginekologii-artykul,10317398.html
G jak Grupowe zakupy

W Polsce zakupy grupowe cieszą się coraz większą popularnością. Jak grzyby po deszczu powstają portale typu Grupon, Citeam, Gruper (dobór nieprzypadkowy: pierwsza trójka w linkach sponsorowanych Google) oferujące swoim klientom kupno produktów lub usług po zaniżonych cenach, właśnie dzięki możliwości dokonania tegoż właśnie zakupu przez większą liczbę osób.

Sukces portali – niezaprzeczalny, zadowolenie klientów korzystających z grupowych zakupów – niewątpliwe, zadowolenie firm, które sprzedają swoje usługi i towary za pomocą tego typu portali – coraz częściej mniejsze! Skąd taka tendencja?

Niewątpliwe firmy zarabiają na sprzedaży grupowej. Po ustaleniu odpowiedniego rabatu zazwyczaj znajdują się klienci, którzy chcą skorzystać z danych usług. Słyszy się jednak, że firmy (zwłaszcza z branży hotelarskiej i gastronomicznej) odchodzą od tego typu reklamy jaką daje Groupon czy Gruper. Okazuje się bowiem, że wadą zakupów grupowych nie jest ilość sprzedanych pakietów, ale jakość samych klientów!

Najczęściej kupujący przez wyżej wymienione strony to tzw. „łowcy okazji”. Szukają tylko najkorzystniejszych ofert i kupują tylko wtedy, kiedy uznają, że dana cena jest dla nich najbardziej atrakcyjna. Nie ma mowy o przywiązaniu się do danej marki, nie ma mowy również o polecaniu danego miejsca czy danej usługi. Ci klienci znaleźli dla siebie jednorazową okazję żeby spędzić noc w luksusowych hotelu, zjeść romantyczną kolację lub pójść taniej do kina. Nie ma szans żeby taka osoba została stałym klientem.

Drugi problem związany jest z zachowaniem samych klientów. W branży dostali już własny przydomek „Gruperowicze” – klienci trudni, wykłócający się o każdy grosz, nie czytający dokładnie warunków kupowanej oferty (co zdarza się nagminnie), przez co potrafiący zrobić „wojnę” właścicielowi danego salonu, pensjonatu czy restauracji, nie przynoszący przy tym właścicielom firm większych zysków. Nie ma się zatem co dziwić, że coraz więcej przedsiębiorstw odchodzi od tego typu sprzedaży.

 
Copyright © 2012 by stacja-tworcza.pl