Informacje
Polecamy również
E jak E-mail marketing

Kampanie mailingowe są obecnie bardzo popularną formą stosowaną przez firmy w celu dotarcia ze swoją ofertą do potencjalnego klienta. Pod pojęciem e-mail marketingu kryje się jednak coś więcej niż tylko stworzenie maila i dostarczenie go odbiorcy. To tak naprawdę cały cykl, który trzeba odpowiednio zaplanować.

Można powiedzieć, że odpowiednio przeprowadzona kampania mailingowa powinna składać się z odpowiedniego zaplanowania przeprowadzanej reklamy, realizacji planu oraz kontroli nad jego przebiegiem. Bardzo ważnym elementem o którym nie należy zapominać jest odpowiednia analiza każdej przeprowadzonej wysyłki maili.

Analiza obejmuje każdy z wymienionych wcześniej elementów kampanii. Przy planowaniu reklamy mailingowej tworzy się (lub kupuję gotową) bazę adresów mailowych, do których ma iść wysyłka. Klienci powinni być odpowiednio stargetowani pod każdą reklamę jaką chcemy wysłać. Jeden mailing zbiorczy do wszystkich adresów z danej bazy może sprawić, że odbierzemy sobie możliwość popełnienia błędu i poprawiania przekazu naszej kampanii. Lepiej zatem wybrać odpowiednią grupę adresów wg. ustalonego wcześniej kryterium, do których pójdzie pierwsza wysyłka.

Analiza w tym momencie polega na sprawdzeniu informacji zwrotnych jakie otrzyma się po pierwszej wysyłce, przeanalizowaniu klikalności poszczególnych elementów mailingu oraz wyboru następnej grupy, do której będą wysyłane poprawione maile. Wtedy moment realizacji będzie polegał na poprawie tych elementów mailingu, które zostały uznane za błąd.

Analizie podlega nie tylko samo zainteresowanie treścią maili, trzeba również się odpowiednio zorientować w jakich dniach najlepiej takowe maile wysyłać, kiedy mailing cieszy się największą klikalnością i jaki może być powód tego, że np. z dużej części adresów przychodzą zwrotki (to może być zarówno wina nieaktualnej bazy danych jak i źle przygotowanych maili, które klient traktuje jako spam).

 
Copyright © 2012 by stacja-tworcza.pl