Informacje
Polecamy również
a0r6bp5j
D jak Domena

Proste, dobrze dobrane i dobrze wypozycjonowane domeny firm stają się ich znakiem rozpoznawczym i mają wartość równą logo danego przedsiębiorstwa.

Akademia Ekonomiczna w roku 2011 uzyskała status Uniwersytetu Ekonomicznego. Zwiększył się zatem prestiż uczelni. Jej możliwości współpracy z krajowymi i zagranicznymi partnerami również uległa polepszeniu – zmieniła się także nazwa „Akademia” stała się „Uniwersytetem”, trzeba więc było zmienić dane uczelni zawarte na dokumentach jak również jej stronę internetową i właśnie z tą ostatnią wiążę się ciekawa historia krążąca wśród studentów.

O tym, że Akademia ubiega się o status Uniwersytetu mówiło się od jakiegoś czasu. Studenci cieszyli się, że oprócz tego iż studiują na jednej z najlepszych uczelni w kraju to już niedługo w dokumentach będą mieli zawartą informację o tym, że studiowali na Uniwersytecie. Jeden student wykazał się jednak pomysłowością i postanowił na tej zmianie zarobić. Jak tylko usłyszał o mających nastąpić zmianach to wykupił domeny kończące się na ue.katowice.pl – jak się okazało nikt z władz uczelni nie pomyślał o tym żeby zarejestrować te domeny wcześniej. Student potem wycenił wartość jednej domeny na kwotę 20 tys. złotych (na początku kosztowały od 10 do 100 zł)! Uczelnia nie miała wyjścia. Musiała się z pomysłowym uczniem jakoś dogadać.

Czy historia jest prawdziwa? Nie wiadomo. Jeżeli tak to nie wiemy jaki był jej finał. Pokazuje jednak jaką wartość ma w obecnych czasach domena internetowa. Stała się bowiem wizytówką firmy. Czymś o czym trzeba pomyśleć zaraz na początku działalności przedsiębiorstwa lub tworzeniu strony www pod nowo wprowadzany produkt. Domenę należy zarejestrować od razu nawet jeżeli strona internetowa jest jeszcze w powijakach. Jeżeli nie pomyśli się o niej wcześniej to potem można się obudzić z przysłowiową „ręką w nocniku” – tak jak to było w przypadku władz obecnego Uniwersytetu.

 
Copyright © 2012 by stacja-tworcza.pl