Informacje
Polecamy również
A jak AdWords

W 2010 roku Google zarobiło na AdWordsach ponad 33 miliardy dolarów! Czym jest zatem Google AdWords i skąd taka olbrzymia popularność tego typu reklamy?

AdWordsy to tzw. „linki sponsorowane” pojawiające się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google, po wpisaniu konkretnej frazy. Są to zazwyczaj trzy pierwsze linki, które wyskakują po wprowadzeniu frazy do wyszukiwarki, zazwyczaj są wyróżnione dodatkowo osobny kolorem tła, na którym się znajdują, dzięki czemu są jeszcze lepiej widoczne na tle innych wyników. Skąd takie duże zainteresowanie wykupywaniem AdWordsów wśród firm?

Jak pokazują badania przeciętny internauta zwraca uwagę na pierwsze pięć wyników jakie mu się pojawią po wprowadzeniu danego hasła. Zdecydowana mniejszość serfujących po internecie sprawdza wszystkie linki znajdujące się na pierwszej stronie wyszukań, a linki znajdujące się na pozostałych stronach sprawdzają już chyba tylko programiści albo konkurencyjne firmy.

Dla przedsiębiorstwa, które prowadzi działalność internetową, przeprowadza wirtualną kampanię reklamową lub chce zwiększyć wartość rynkową swojej strony internetowej, bardzo ważne jest żeby ze swoim komunikatem dotrzeć do jak największej grupy internautów. Jeżeli internauci tak naprawdę klikają tylko pierwsze linki, które im wyskoczą to logicznym jest, że reklama AdWordsowa, która te pierwsze miejsca zapewnia musi się opłacać.

Dlatego firmy wręcz zabijają się o to żeby wypozycjonować swoją stronę pod najpopularniejszymi AdWordsami. I na tym właśnie zarabia Google. AdWordsy i AdSense generują dla firmy 97% ich kapitału. Internetowy moloch cały czas unowocześnia swoją usługę. Przykładem na to może być nowa funkcjonalność jaką daje swoim klientom, czyli możliwość zamieszczania w AdWordsach spotów reklamowych, które mogą mieć 4 różne formaty.

 
Copyright © 2012 by stacja-tworcza.pl